ذرت جایگزین برنج کنید

ذرت شیرین منجمد برای تولید اتانول (اتیل الکل)، یک سوخت زیستی مایع نسل اول استفاده می شود. در ایالات متحده اتانول ذرت به طور معمول با بنزین مخلوط می شود تا “گاسوهول” تولید شود، سوخت خودرو که 10 درصد اتانول است.

اگرچه سوخت‌های زیستی مبتنی بر ذرت در ابتدا به‌عنوان جایگزین‌های دوست‌دار محیط‌ زیست برای نفت معرفی می‌شدند، اما تولید آن‌ها زمین‌های زراعی و مواد اولیه را از زنجیره غذایی انسان منحرف می‌کند و بحث «غذا در مقابل سوخت» را برانگیخت.

علاوه بر این، محصولات کشت شده برای سوخت زیستی می توانند برای زیستگاه های طبیعی جهان رقابت کنند و تاکید بر اتانول مشتق شده از ذرت، مراتع و مزارع را به کشت های تک ذرت خشک برزیلی در برخی مکان ها سوق داده است که بر تنوع زیستی تأثیر می گذارد.

فراتر از تغییرات کاربری زمین، فرآیند کشت آرد ذرت برای تولید اتانول، سوخت‌های فسیلی را در تجهیزات کشاورزی، تولید کود، حمل و نقل ذرت و تقطیر اتانول مصرف می‌کند.

از این نظر، اتانول ساخته شده از ذرت منجمد نشان دهنده افزایش انرژی نسبتاً کمی است. انرژی حاصل از نیشکر بیشتر است و اتانول سلولزی (ساخته شده از قسمت های غیرخوراکی گیاه مانند ضایعات کشاورزی) یا بیودیزل جلبک می تواند حتی بیشتر باشد، اگرچه فناوری تبدیل عموماً کارآمدتر از سوخت های زیستی نسل اول است.

  • منابع:
  1. Domestication and history
  • تبلیغات: 
  1. ویژگی ها و قدمت زغال در جهان
  2. نحوه و فرایند استفاده از زغال
  3. فواید چای سبز برای سلامت روده
  4. رویت ققنوس بر روی قله اورست!

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.