اختراع نوعی لامپ لوستر پر نور که رطوبت را از بین می برد!

انواع لامپ کم مصرف مورد استفاده در لوستر

لامپ لوستر پر نور با هد معمولی (E27) این لامپ ها در ظرفیت های مختلف موجود می باشند اما سایز استاندارد لوسترهای فرعی (مانند لوسترهای چوبی، برنزی و فلزی) 25 تا 32 وات می باشد لامپ 25 وات معادل آن می باشد.

به 125 وات می رسد و به شما وات می دهند و مساحتی حدود 8 متر مربع را روشن می کنند که بسته به رنگ و ضخامت حباب لوستر کاهش می یابد.

لامپ E14 بالاترین توان خروجی این لامپ ها 18 وات می باشد که هر لامپ 18 وات دارای استاندارد نوری معادل لامپ معمولی 100 خواهد بود.

این نوع لامپ را می توان پر مصرف ترین نوع لامپ در بین لوسترها نامید. نسبت زیادی از لوسترها (led-smd و تعدادی لوستر فرعی و …) از چراغ سر شمعی استفاده می کنند.

لامپ لوستر پر نور

لامپ های LED و SMD نسل سوم لامپ هایی هستند که از فناوری دیود ساطع کننده نور استفاده می کنند و به عنوان منبع نور استفاده می شوند. چراغ های ال ای دی در اشکال و ولتاژهای مختلف موجود هستند.

مزایا و معایب لامپ های LED و SMD

راندمان بالا و مصرف بسیار کم

– عمر بالای این لامپ ها (از 50 تا 60 هزار ساعت)

لامپ هایی که در برابر نوسانات انرژی مقاومت می کنند

– رنگ های مختلف LED

عدم وجود جیوه و سرب و عدم انتشار گازهای گلخانه ای

هدایت حرارتی، که لامپ را دوستدار محیط زیست می کند.

– نور ایمن تر، سالم تر و تمیزتر (بدون اشعه مادون قرمز (IR) و اشعه ماوراء بنفش (UV)، تنها نکته در مورد این لامپ ها قیمت بالاتر نسبت به لامپ های پر مصرف است.

نور رشته ای چیست و چگونه کار می کند؟

این لامپ ها از نظر ساختار و ظاهر شباهتی به لامپ های LED و لامپ های رشته ای ندارند و با القای الکتریکی کار می کنند به طوری که در داخل لامپ معمولاً سه سیم باریک در داخل یک سیم مسی وجود دارد که وظیفه تولید میدان مغناطیسی را بر عهده دارند.

این میدان مغناطیسی یک قوس جیوه ای در میدان مغناطیسی ایجاد می کند و نور فرابنفش تولید می کند که چشم نمی تواند آن را ببیند و این نور وقتی به عناصر فسفری لامپ برخورد می کند باعث روشن شدن محیط می شود.

در حال حاضر لامپ های رشته ای موجود بسیار زیباتر هستند و نور زیادی تولید نمی کنند.