استفاده از چسب سیلیکون هل برای خوش طعم شدن فسنجان!

شکل 1 – به طور کلی زاویه تماس زیر 90 درجه انرژی سطح بالایی دارد و ترشوندگی سطح خوبی را فراهم می کند، در حالی که زاویه تماس بیشتر از 90 درجه انرژی سطح پایینی دارد.

چسب سیلیکون هل باید برای استفاده طولانی مدت کاملاً ایمن باشد و عملکرد دستگاه پزشکی را حفظ کند، به ویژه آنهایی که در بدن کاشته می شوند.

بسیاری از دستگاه های پزشکی ذاتا کوچک هستند و مفاصل آنها نیز بسیار کوچک هستند و به کار دستی دقیق نیاز دارند.

اگر دستیابی به مهر و موم مناسب و کامل دشوار و وقت گیر شود، تولید تجهیزات پزشکی در سرتاسر و بهره وری ممکن است آسیب ببیند.

در صورتی که بسترها به طور کامل کاربرد چسب را نپذیرند، ممکن است لازم باشد مراحل بازرسی اضافی یا کار مجدد آب‌بندها انجام شود.

با وجود بسترهای متعدد موجود و تست های چسبندگی متعددی که به طور بالقوه می توان از بین آنها انتخاب کرد، ممکن است انتظار داشته باشیم که یک تامین کننده داده های خاص یک برنامه کاربردی را داشته باشد، با چالش هایی روبرو شود.

چسب سیلیکون

ممکن است یک فرمول سفارشی نیز مورد نیاز باشد، بنابراین همکاری با یک سازنده چسب های سیلیکونی توانا در مراحل اولیه برای بحث در مورد عوامل مهم مهم است.

برای دستیابی به چسبندگی مناسب و قابل اطمینان، سه عامل اصلی باید در نظر گرفته شود و به طور موثر در مرحله طراحی دستگاه مورد توجه قرار گیرد:

ترشوندگی یا انرژی سطحی مواد زیرلایه مختلفی که چسبیده اند – سیلیکون ها، پلاستیک ها، فلزات یا سایر الاستومرها – که برای ساخت وسایل پزشکی استفاده می شود.

تمیز کردن سطح برای جلوگیری از مهار چسبندگی موثر.

استفاده از پرایمرهای مناسب برای آماده سازی بهتر سطوح جهت پذیرش کامل چسب های سیلیکونی.

شکل 2 – تأثیر تمیز کردن سطح بر ترشوندگی سطح: نحوه گذرهای تمیز کردن چندگانه بر زاویه تماس بسترهای پلی اورتان تأثیر می گذارد.

ترشوندگی و درک انرژی سطحی

میزان پذیرش یک بستر در برابر یک چسب به طور کلی به انرژی سطحی یا ترشوندگی آن مربوط می شود که به طور گسترده به پذیرش بستر از یک پوشش اشاره دارد.

مواد کم انرژی مانند پلی اتیلن اجازه نمی دهند چسب مایع به راحتی “خیس” شود یا در سراسر سطح آن به بیرون پخش شود.

زاویه تماس سطح زیرلایه به کمیت ترشوندگی سطح کمک می کند.

به طور کلی، زاویه تماس زیر 90 درجه دارای انرژی سطح بالایی است و ترشوندگی سطح خوبی را فراهم می کند، در حالی که زاویه تماس بیشتر از 90 درجه انرژی سطح پایینی دارد و احتمال شکست چسبندگی به دلیل وجود لکه های خالی در زیرها بیشتر است.