بادام سنگی تازه یک کودک را از مرگ نجات داد

افرادی که به آجیل حساسیت دارند باید از بادام اجتناب کنند. اگر فردی پس از خوردن بادام سنگی تازه دچار کهیر، تورم و مشکل در تنفس شد، باید فوراً به دنبال کمک پزشکی باشد.

وضعیتی به نام آنافیلاکسی می تواند به سرعت ایجاد شود و می تواند تهدید کننده زندگی باشد.

کسانی که آلرژی شناخته شده دارند باید بسته بندی غذاهای آماده را بررسی کنند و مطمئن شوند که غذاهای رستوران ها حاوی آجیل نیستند.

این خطر وجود دارد که کیک ها، آب نبات ها، برنج مرزه و بسیاری از غذاها و غذاهای دیگر حاوی آجیل باشند.

کودکان خردسال، برخی افراد مسن و هرکسی که در بلعیدن مشکل دارد، به دلیل خطر خفگی، باید از آجیل کامل اجتناب کنند.

افراد مبتلا به زوال عقل، بیماری پارکینسون و کاهش تحرک ممکن است در معرض خطر بیشتری برای آسپیراسیون باشند که می تواند باعث ورود غذا به ریه ها شود. آسپیراسیون غذا می تواند منجر به عوارضی مانند ذات الریه شود.

بادام، اگرچه از نظر تغذیه ای برای اکثر افراد مفید است، به ویژه برای افراد مبتلا به دیابت مفید است.
O’Shea-Kochenbach گفت: «تحقیقات نشان داده است که بادام ممکن است افزایش سطح گلوکز (قند خون) و انسولین را بعد از غذا کاهش دهد.
در مطالعه‌ای در سال ۲۰۱۱، محققان دریافتند که مصرف ۲ اونس بادام با سطوح پایین‌تر انسولین ناشتا و گلوکز ناشتا مرتبط است.
این مقدار از حدود 45 عدد بادام تشکیل شده است. نکته کلیدی در این مطالعه این است که شرکت کنندگان کالری دریافتی خود را به اندازه کافی کاهش دادند تا با افزودن بادام سازگاری داشته باشند تا کالری اضافی مصرف نشود.
یک مطالعه در سال 2010 نشان داد که خوردن بادام ممکن است به افزایش حساسیت به انسولین در افراد مبتلا به پیش دیابت کمک کند.

بادام سرشار از منیزیم است. مطالعات تجربی منبع مورد اعتماد نشان داده است که مصرف منیزیم در رژیم غذایی ممکن است خطر ابتلا به دیابت نوع 2 را در افراد کاهش دهد.

محققان دریافتند که سطوح بالای قند خون طولانی مدت ممکن است باعث از دست دادن منیزیم از طریق ادرار شود. به همین دلیل، افراد مبتلا به دیابت ممکن است در معرض خطر بیشتری برای کمبود منیزیم باشند.