با ایزوگام تک ستاره دلیجان خانه خود را از ورود حشرات در امان دارید

برای اطمینان از دوام و عملکرد مناسب ایزوگام تک ستاره دلیجان برای حوضچه ها در طول سالیان، مهندسین شرکت آوزیر استفاده از پوشش سرامیک، سنگ یا موزاییک را پیشنهاد می کنند.

یکی از مهم ترین عوامل موثر در انتخاب ماده برای این منظور این است که ماده بتواند در برابر فشار مکانیکی و شیمیایی که در زیر آب در معرض آن قرار می گیرد مقاومت کند.

جلوگیری از نشت آب در تونل ها

حفاظت از سازه های زیرزمینی مانند تونل ها و به ویژه تونل های مترو با توجه به شرایط خاک و آب های زیرزمینی ضروری است. بنابراین انتخاب نوع سیستم آب بندی مناسب با شرایط پروژه پیچیده است. سیستم آب بندی می تواند در سمت مثبت تونل (خارجی) یا در موقعیت منفی آن (داخلی) باشد.

به طور کلی اولویت اعمال سیستم جلوگیری از نشتی در اکثر پروژه ها در قسمت مثبت یک تونل اعمال می شود. زیرا در این صورت بتن با کف دست در تماس نخواهد بوداصلا.

ایزوگام

آب بندی منفی معمولا در تعمیرات اساسی و تعمیرات اساسی استفاده می شود.

زیرا در این شرایط راهی برای رسیدن به جنبه مثبت وجود ندارد. محصولات و روش های مختلفی برای جلوگیری از نشتی وجود دارد، مانند تزریق فوم ضد آب یا اپوکسی ضد آب. با این حال، مهمترین سوال این است که چگونه مواد آب بندی و سیستم جلوگیری از نشتی را انتخاب کنیم.

جلوگیری از نشتی در تونل

عوامل زیادی در طراحی سیستم عایق رطوبتی در تونل ها دخالت دارند. این عوامل توسط تاسیس و کاربردهای آن دنبال می شود. مهندسان آوسیر که در این زمینه تخصص دارند توصیه می کنند عوامل زیر را به عنوان عوامل طراحی سیستم آب بندی انتخاب کنند:

  1. نوع سیستم سازه ای
  2. نوع حفاری (دستی، برش و کوت یا TBM)
  3. – عمق پایداری ساخت و ساز
  4. بالاترین سطح آب زیرزمینی پس از اتمام سازه
  5. شرایط محیطی مانند PH، مواد شیمیایی و هیدروکربن ها
  6. – سهولت کاربرد