با خوردن پسته به کوتاه مدت لاغر شوید

به طور خلاصه، شواهد حاکی از آن است که پسته کله قوچی خندان ممکن است نشانگرهای چربی خون ثابت و جدید آترواسکلروز را بهبود بخشد و بنابراین به کاهش خطر قلبی عروقی کمک می کند. به منظور اثبات کامل اثرات بالقوه سلامتی مصرف پسته در پیشگیری از حوادث قلبی عروقی، نیاز به انجام آزمایشات بالینی در آینده است.

مداخلات غذایی قبلی با پسته که در انسان انجام شده بود، بهبودی در پروفایل لیپوپروتئینی نشان داده است و یکی از آنها تأثیر مفیدی بر وضعیت آنتی اکسیدانی سرم در 44 مرد و زن که رژیمی مصرف می کردند که 20 درصد انرژی آنها را به عنوان پسته تامین می کرد، گزارش کرد.

مطالعه دیگری 25 اثرات مفید پسته را بر بیومارکرهای متعدد حالت اکسیداتیو نشان داد. این مطالعه نشان داد که کاهش قابل توجهی در کلسترول بد اکسید شده LDL سرم در شرکت کنندگانی که رژیم غذایی غنی شده با پسته را دنبال می کردند نسبت به رژیم غذایی شاهد.

از جمله γ-توکوفرول، لوتئین و بتاکاروتن، بنابراین نشان دهنده اثر مفید پسته بر غلظت آنتی اکسیدان های سرم است. تأثیرات مطلوبی بر پروفایل خونی سنتی دارد، مشروط بر اینکه مصرف آنها کالری دریافتی معمولی یا توصیه شده روزانه را افزایش ندهد.

چندین مطالعه آینده نگر ارتباط معکوس بین مصرف آجیل و فشار خون یا فشار خون 12 را نشان داده اند با این حال، نتایج آزمایشات بالینی بحث برانگیزتر است.

دریافت 10 درصد انرژی در قالب پسته به مدت 1 ماه به طور قابل توجهی فشار خون سیستولیک را کاهش داد و هیچ تفاوتی در فشار خون دیاستولیک در مقایسه با گروه کنترل 28 بدون آجیل ایجاد نکرد.

کاهش فشار خون سیستولیک پس از 4 هفته مصرف رژیم غذایی با 20 درصد انرژی از پسته را نشان داد علاوه بر این، یک بررسی سیستماتیک اخیر و متاآنالیز بیش از 20 کارآزمایی تصادفی‌سازی شده کنترل‌شده نشان داد که اگرچه فشار خون دیاستولیک با مصرف پسته کاهش می‌یابد.

به نظر می رسد مخلوط آجیل، پسته به تنهایی قوی ترین اثر را در کاهش فشار خون سیستولیک و فشار خون دیاستولیک داشته باشد و مصرف گردو، فندق و پسته همچنین باعث بهبود غلظت نشانگرهای اندوتلیال و عملکرد اندوتلیال 30 می شود.

در نتیجه، ثابت شده است که مصرف مزمن پسته تأثیر مفیدی بر فشار خون و عملکرد اندوتلیال دارد که ممکن است به بهبود خطر قلبی عروقی کمک کند.