با لوبیا سفید کیلویی رنگ چای خود را خوشرنگ کنید

فواید لوبیا سفید برای سلامتی

لوبیا سفید که به عنوان لوبیا سفید نیز شناخته می شود، فواید سلامتی فوق العاده ای دارد.

لوبیا سفید کیلویی سرشار از آنتی اکسیدان هستند و منبع خوبی از مولیبدن سم زدایی را فراهم می کنند.

آنها همچنین منبع خوبی از فیبر و پروتئین هستند و از نظر شاخص گلیسمی در رتبه پایینی قرار دارند. آنها مهارکننده های آلفا آمیلاز تولید می کنند که به تنظیم ذخیره چربی در بدن کمک می کند.

علاوه بر این، لوبیا سفید منبع خوبی از منیزیم است، یک ماده معدنی با فواید سلامتی متعدد.
فواید سلامتی
لوبیا سفید خاصیت سم زدایی دارد:
لوبیا سفید یکی از غلیظ ترین منابع غذایی مولیبدن است.

علیرغم اینکه مولیبدن در سال 1778 کشف شد، یک ماده معدنی نسبتا ناشناخته است. با این وجود، برای سلامتی بسیار مهم است.

مولیبدن برای ساخت و فعال کردن تعدادی از آنزیم های سم زدا از جمله آلدهید اکسیداز و سولفیت اکسیداز مورد نیاز است.

آلدهید اکسیداز استالدهید را خنثی می کند، یک محصول جانبی متابولیکی سمی مخمر، قارچ و الکل. استالدئید همچنین جزء مهمی از دود تنباکو و ماری جوانا و همچنین اگزوز خودروها است.

این یک محرک، یک سرطان‌زای احتمالی برای انسان است، و نشان داده شده است که اثر هم افزایی با نیکوتین دارد و احتمال اعتیاد به سیگار را افزایش می‌دهد.

لوبیا سفید
آنزیم میتوکندری سولفیت اکسیداز (SO) فرآیند سولفوکسیداسیون را کاتالیز می‌کند که مسئول تبدیل سولفیت‌ها، که ممکن است باعث واکنش‌های نامطلوب سلامتی در برخی افراد شود، به سولفات‌های ایمن‌تر که از طریق ادرار دفع می‌شوند، است.

واکنش های نامطلوب مرتبط با مصرف سولفیت ها شامل سردردهای خوشه ای، تنشی و میگرنی و همچنین علائم آسم است.
حبوبات از نظر شاخص گلیسمی رتبه پایینی دارند:
لوبیاها – از جمله لوبیا سفید – سرشار از کربوهیدرات های دیر هضم، پروتئین و فیبر هستند و به عنوان یک غذای با GI پایین در نظر گرفته می شوند. شاخص گلیسمی یا GI یک شاخص عددی است که غذاها را بر اساس تأثیر پیش‌بینی‌شده آن‌ها بر سطح قند خون رتبه‌بندی می‌کند.
غذاهایی که دارای شاخص گلیسمی بالایی هستند (مانند نان سفید و سیب زمینی) به سرعت در طول هضم تجزیه می شوند و باعث افزایش فوری سطح قند خون و انسولین می شوند.

این افزایش سریع با کاهش قابل توجه سطح قند خون همراه است. این نوسانات با شرایطی مانند بیماری قلبی، دیابت نوع 2، افزایش میل به غذاهای شیرین و خستگی مرتبط است.

در مقابل، غذاهایی با GI پایین – مانند لوبیا سفید – باعث افزایش سطح قند خون نمی شوند. این به نوبه خود کمک می کند تا هوس ها و نوسانات خلقی را از بین ببرید.

اما فواید سلامتی غذاهای با GI پایین به همین جا ختم نمی شود: همچنین تصور می شود که غذاهای با GI پایین به کاهش خطر ابتلا به بیماری قلبی و دیابت بزرگسالان کمک می کنند.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.