در تولیدی های کاپشن چرم مردانه مشهد دیگر از چرم حیوانی استفاده نمی شود

Circumfauna، که توسط گروه حمایت از وگان Collective Fashion Justice منتشر شده است، با هدف ایجاد داده هایی برای تحقیقات و داده‌های مربوط به استفاده از حیوانات در مد، شروع با تولید کاپشن چرم مردانه مشهد است.

قابل توجه ترین و احتمالاً بحث برانگیزترین یافته آن: از دیدگاه زیست محیطی، این گروه استدلال می کند، اگر پوست ها – حتی به عنوان محصول جانبی صنعت گوشت – به جای فرآوری، در محل دفن زباله پوسیده شوند، برای جهان بهتر است. به مواد مورد استفاده برای کفش و کیف دستی.

اِما هاکانسون، بنیانگذار Collective Fashion Justice، می‌گوید: « مسئله انتخاب بهترین کاپشن چرم مردانه در حال حاضر چیز بزرگی است، اما داده‌های زیادی در دسترس نیست و فقط هیجان وجود دارد. «موادی که بیشتر در مورد آنها صحبت می کنیم، تأثیرگذارترین موادی نیستند که بتوانیم درباره آنها صحبت کنیم. وقتی در مورد پایداری در مد صحبت می‌کنیم، می‌خواهیم بیشترین سود را داشته باشیم.»

خطرات در بحث در مورد چرم در حال افزایش است. کالاهای چرمی، عمدتاً کیف های دستی و کفش، بزرگترین و بالاترین رده حاشیه در بخش لوکس هستند و در تولیدی کاپشن چرم مردانه تولید می شوند. مد نیاز به کاهش ردپای کربن خود را تشخیص می دهد، و رد پای خود چرم تا آنجا که مواد به دلیل انتشار گازهای گلخانه ای مرتبط با کشاورزی حیوانات نسبتاً بزرگ است.

فرآیند برنزه کردن نیز متکی بر مواد شیمیایی سمی است که برای کارگران و محیط زیست مضر است و همین موضوع باعث کاهش قیمت کاپشن چرم تبریز می شود. حتی اکثر گزینه های گیاهخواری مبتنی بر نفت هستند، که جایگزینی پایدار نیست. با این حال، طرفداران چرم می گویند که استفاده نکردن از پوست باقی مانده از فرآیند تولید گوشت بیهوده است. همچنین بادوام است و بنابراین می‌تواند با اخلاق «کمتر بخر، بهتر بخر» همخوانی داشته باشد.

اما هنوز هم ماده‌ای است که از یک حیوان ساخته شده است در زمانی که دانشمندان به طور فزاینده‌ای خواستار دور شدن جهان از کشاورزی حیوانات هستند و حداقل زمانی که حداقل بخشی از مصرف کنندگان به دلایل زیست محیطی یا اخلاقی گوش می دهند. بر اساس پلتفرم جستجوی مد جهانی Lyst، جستجو برای “چرم گیاهی” سال به سال 69 درصد افزایش یافته است، و تقاضا برای “چرم گیاهی گیاهی” به ویژه به طور پیوسته افزایش یافته است – در حالی که جستجو برای چرم 3.5 درصد کاهش یافته است.

 

  • منابع:
    1. Leather: Sustainable fashion’s big debate

  • تبلیغات:
    1. تاثیرات گوشت بر روی کلیه های آسیب دیده
    2. انتخاب یک لباس مناسب برای خانم ها
    3. نمایندگی رسمی بهترین اکتان بوستر ایرانی
    4. چرم سبزی خشک