رونمایی از بزرگترین صابون مایع پوست چرب کلینیک که به شکل ماشین طراحی شده بود!

صابون بلدی عطر پاکیزگی است
روغن روغن را از بین می برد، پس چه چیزی به آن اضافه کنیم و چگونه آن را در خانه درست کنیم؟

لباس مادربزرگ ها و ریش های پدربزرگ ها، گاهی احساس می کنیم معدن صابون مایع پوست چرب کلینیک  هستند، بوی صابون محلی به دلیل حضور معطرشان که بسیار شبیه به رایحه خودشان است، همیشه در حافظه ما ماندگار بوده است. نوستالژی برای تمیزی خودجوش و ساده.

صابون لورل، روغن زیتون و مشک برای پرکردن آن خانه‌های باستانی استفاده می‌شد و در تمام جزئیات، برای حمام کردن مو و بدن، برای لباس، برای شستن، برای از بین بردن لکه، برای اصلاح و به طور کلی برای بهداشت شخصی استفاده می‌شد. صابون بی نظیر اسپری برای تمیز کردن و نگهداری به عنوان تخته برای استفاده شخصی.

صابون مایع پوست چرب کلینیک

الهام جبیلی، 72 ساله، می گوید که مادرش یک صابون بزرگ را به سه قسمت تقسیم می کرد و بین دو سینک و وان حمام تقسیم می کرد، صابون معمولی و هیچکس اجازه استفاده از آن را نداشت مگر زمانی که جوان بزرگ شده بود ریش خود را تراشید

و می گوید صابون پاشی ارزانتر بود ولی مادرش از ترس تقلب در خانه آن را می پاشید و برای شستن با کمی سرکه و برای شستن لباس و ملحفه و فرش و نظافت منزل استفاده می کرد و اضافه کرد. که آن را در پارچه ای با برگ بو، ریحان یا آویشن خشک می انداخت و در کیسه هایی می پیچید و بین لباس های داخل کمد می گذاشت تا بوی آن «طعم دار» بماند و اغلب گل های بنفشه نیز پخش می شد. بین لباس های او و لباس های دخترش، با توجه به اینکه رایحه ای بسیار زنانه دارند.

مادر الهام حدود 10 سال پیش از دنیا رفت و او به غیر از صابون بلادی اعتقادی نداشت و از پودرهایی که خیلی ها را بی فایده می دید ناراحت می شد و تکرار می کرد: چیزی به نام صابون بلادی وجود ندارد.

الهام حسرت بویی که از کمد لباس مادرش می پیچید، می گوید فیروز درست می گوید «مثل صابون نبود»!