مصرف لیمو عمانی در مشهد به دلایل نامعلوم ممنوع اعلام شد!!!

برخی از مطالعات نشان داده اند که میوه لیمو دارای خواص ضد سرطانی به ویژه روغن لیمو است که حاوی ترکیب لیمونن معروف به “D-limonene” است، علاوه بر ترکیبات هسپریدین که در جلوگیری از تشکیل تومورهای بدخیم موثر است.

با وجود این نتایج، هنوز نیاز به مطالعات و تحقیقات بیشتری برای تایید اثربخشی لیمو در پیشگیری از سرطان در بدن انسان دارد.

پیشگیری از کم خونی
لیمو عمانی در مشهد حاوی ویتامین C و اسید سیتریک است که جذب آهن غیر همیک موجود در منابع گیاهی را افزایش می دهد، زیرا بدن به دلیل جذب آهن هِم از منابع گیاهی نمی تواند آهن غیر همیک را با همان کارایی لیمو جذب کند. منابع حیوانی آن، که از خطر کم خونی جلوگیری می کند.

بهبود عملکرد سیستم ایمنی بدن
لیمو به لطف لیمو حاوی مقادیر زیادی آنتی اکسیدان و ویتامین C، نقش مهمی در بهبود و تقویت عملکرد سیستم ایمنی بدن انسان دارد.

این عناصر به تقویت سیستم ایمنی بدن در برابر عوامل آنفولانزا، سرماخوردگی و سرماخوردگی کمک می کنند.

رهایی از اضافه وزن
لیمو یکی از غذاهایی است که به خلاص شدن از شر اضافه وزن در بدن کمک می کند، در نتیجه فیبرهای لیموترش در داخل معده منبسط می شود و احساس سیری را افزایش می دهد.

لیمو عمانی در مشهد

پیشگیری از سنگ کلیه
لیمو حاوی اسید سیتریک است که به افزایش مقدار ادرار و همچنین کاهش PH ادرار کمک می کند که در نتیجه باعث کاهش تشکیل سنگ در داخل کلیه ها می شود.

پیشگیری از آسم
مشخص شده است که بدن انسان مقادیر لازم ویتامین C را به دست می آورد که مزایای بسیاری از جمله کاهش خطر ابتلا به آسم را به همراه دارد، به ویژه اینکه ویتامین C برای بهبود شرایط سلامتی بیماران آسم و آلرژی، به ویژه زمانی که از بیماری رنج می برند، عمل می کند. سرماخوردگی

بهبود عملکرد دستگاه گوارش
لیمو باعث تقویت و بهبود سلامت دستگاه گوارش می شود، زیرا حاوی فیبرهای محلول مانند پکتین است که به نوبه خود سرعت هضم غذاهای شیرین یا نشاسته ای را کاهش می دهد و علاوه بر کاهش قند خون، باعث کاهش قند خون می شود.

ارتقاء سلامت پوست و پوست
لیمو حاوی ویتامین C است که نقش مهمی در فرآیند کلاژن سازی دارد که حامی اصلی سلامت پوست است و مبارزه موثری با آسیب های ناشی از آلودگی و نور خورشید است.