میوه خشک که در درونش الماس را کشف کردند

میوه خشک حبه ای دارای قند بسیار بالاتری هستند و در مقایسه با میوه های تازه دارای شاخص گلیسمی بالاتری هستند که آنها را به انتخابی نه چندان سالم تبدیل می کند.

میوه‌های خشک سرشار از مواد مغذی هستند، بسته‌بندی آن‌ها آسان است و به‌عنوان توصیه‌های روزانه میوه‌ای به حساب می‌آیند! سوال بزرگی که در ذهن مصرف کنندگان وجود دارد این است که آیا آنها به اندازه میوه های تازه برای شما مفید هستند؟

تفاوت اصلی میوه های خشک و تازه، کالری و قند آن است. از آنجایی که میوه های خشک در طول فرآیند خشک کردن آب خود را از دست می دهند، مواد مغذی، کالری و قند آنها پس از خشک شدن متمرکز می شود.

وقتی یک مشت میوه خشک می خورید، کالری بیشتری نسبت به مصرف همان مقدار میوه تازه مصرف می کنید. بنابراین، بزرگترین نگرانی در مورد میوه های خشک اندازه سهم است.

به دلیل غلظت بیشتر قند در میوه های خشک، بسیاری معتقدند که این میوه ها دارای شاخص گلیسمی بالاتری هستند. شاخص گلیسمی معیاری است که برای تعیین تأثیر یک غذا بر سطح قند خون استفاده می شود.

هرچه این شاخص بالاتر باشد، تأثیر بیشتری بر افزایش سطح قند خون خواهد داشت غذاهایی مانند کیک، آب نبات، نوشابه و سایر قندهای ساده دارای شاخص گلیسمی بالایی هستند.

مواد غذایی با شاخص گلیسمی بالا با ایجاد مقاومت به انسولین و دیابت مرتبط هستند. میوه‌های خشک سنتی دارای شاخص گلیسمی کم تا متوسط و پاسخ گلیسمی هستند که با میوه‌های تازه قابل مقایسه است.

علاوه بر این، میوه های خشک به طور خاص به دلیل منابع خوب دو ماده مغذی خاص شناخته شده اند:

پتاسیم: یک وعده میوه خشک در میان منابع برتر پتاسیم در رژیم های غذایی در سراسر جهان قرار دارد و فیبر: یک وعده میوه خشک، بسته به نوع میوه، بیش از 9 درصد از ارزش روزانه فیبر را تامین می کند.

مصرف میوه‌های خشک با شاخص توده بدنی کاهش دور کمر و کاهش چاقی شکمی مرتبط است و مصرف میوه‌های خشک نیز با بهبود مصرف مواد مغذی، وعده‌های میوه بیشتر در روز و رژیم غذایی کلی سالم‌تر برای بزرگسالان و کودکان مرتبط بود.