پارچه ترگال چه زمانی وارد مد شد؟

ما می دانیم که ترگال یک پارچه است و دارای ویژگی های خاصی است که آن را به یک انتخاب عالی برای لباس تبدیل می کند. وقتی صحبت از مد می شود، انگ کمی وجود دارد، زیرا این یک پارچه دست ساز است و نه یک انتخاب طبیعی مانند ابریشم، پنبه یا پشم. ولی با اینکه طبیعی نیست حتما باید نکات مثبتی داشته باشه؟

1. ترگال چیست؟

ترگال یک اصطلاح کلی برای هر پارچه یا پارچه ای است که با استفاده از نخ یا الیاف ترگال ساخته می شود. این نام کوتاه شده برای یک پلیمر مصنوعی و مصنوعی است که به عنوان یک ماده خاص، بیشتر به عنوان نوعی به نام پلی اتیلن ترفتالات (PET) شناخته می شود. از ترکیب اتیلن گلیکول و اسید ترفتالیک ساخته می شود تاثیر بر روی رنگ پارچه کرپ مازراتی دارد. همه اینها بسیار علمی به نظر می رسد، اما اساساً ترگال نوعی پلاستیک است.

2. چه زمانی وارد مد شد؟

اولین بار در سال 1941 توسط شیمیدانان بریتانیایی جان رکس وینفیلد و جیمز تنانت دیکسون اختراع شد و در دهه 1970 محبوبیت فزاینده ای پیدا کرد، به لطف روشی که به عنوان “الیاف معجزه آسایی که می تواند به مدت 68 روز مستقیم بدون اتو پوشیده شود، و هنوز هم ظاهری زیبا به نظر می رسد”. این پارچه همیشه بحث‌هایی پیرامون آن داشته است برای مثال مدل بلوز با پارچه مازراتی است. به لطف آن کت و شلوارهای پر سر و صدا، براق و… اگر بگوییم کمی پلاستیکی به نظر می رسید از دهه 70، ترگال به عنوان پارچه ای ارزان و ناراحت کننده شناخته شد. با این حال، از روزهای تب شنبه شب و دسته برادی، راه زیادی را طی کرده است!

هنگامی که به پارچه ترگال تبدیل می شود، می توان از آن برای ایجاد لباس، مبلمان، منسوجات و موارد دیگر استفاده کرد. اگر لباس‌هایتان را دوست دارید، احتمالاً می‌دانید که اگر برچسب‌های آن‌ها را بررسی کنید، می‌توانید ببینید از چه چیزی ساخته شده‌اند. اگر یک پارچه طبیعی با ترگال مخلوط شود، درصد هر کدام را روی برچسب خواهید دید.

لیست قیمت پارچه ترگال اعلا در اصفهان - نساجی ندا

پارچه کرپ مازراتی

3. برخی از ویژگی های پارچه ترگال چیست؟

ترگال بسیار بادوام است و در برابر بسیاری از مواد شیمیایی مقاوم است
این یک پارچه محبوب در صنعت مد است، زیرا در برابر چروک شدن و کشیدگی مقاوم است. همچنین در برابر چروک و ساییدگی مقاوم است
الیاف مورد استفاده برای ایجاد ترگال بسیار قوی و در عین حال سبک هستند
الیاف به راحتی رنگ می شوند
شکل خود را به خوبی حفظ می کند
مراقبت از پارچه ترگال آسان است و می توان آن را در خانه شسته و خشک کرد
این یک پارچه خشک می شود، بنابراین یک انتخاب محبوب برای لباس های خارج از منزل است

4. چرا ترگال را انتخاب کنید؟

این یک انتخاب محبوب برای پوشاک است زیرا الیاف ترگال ترموپلاستیک یا حساس به حرارت هستند. این بدان معناست که پارچه‌هایی که 100% ترگال هستند، می‌توانند چین‌های دائمی داشته باشند و شکل‌ها و نقش‌های تزئینی را می‌توان با لیزر برش داد. آنها همچنین بسیار مقاوم در برابر لکه هستند، بنابراین برای تمیز کردن عالی هستند و همچنین در قیمت پارچه کرپ مجلسی تاثیر دارد.

قیمت و خرید آنلاین ترگال - پارچه نگار

بهترین پارچه برای مانتو تابستانی

ممکن است متوجه شوید که وقتی یک لباس 100٪ ترگال است، مستعد ایجاد استاتیک است. این یک کابوس برای اطمینان از ظاهر زیبای موهایتان است، و ممکن است متوجه شوید که بتوانید به مردم شوک های ثابت وارد کنید – که اگرچه بی ضرر هستند، اما می توانند بسیار آزاردهنده باشند! برای از بین بردن این مشکل، ترگال اغلب با الیاف پایدارتر مانند پنبه مخلوط می شود. این پس از آن به عنوان polycotton شناخته می شود و مزایای هر دو پارچه را در بر می گیرد. قوی، بادوام، مقاوم در برابر چین و چروک و تنفس بسیار بیشتر از 100٪ ترگال.

لباس‌های ترگال لغزنده و تقریباً ابریشمی در لمس هستند و الیاف را می‌توان برای ایجاد پارچه بافته یا باف کرد، اگرچه بافتنی انعطاف‌پذیری آن را به حداکثر می‌رساند. این یک فیبر طبیعی روشن است و می تواند به راحتی برای استفاده های مختلف تغییر یابد.